REKLAMACE A VRÁCENÍ ZBOŽÍ
U nás zakoupené zboží můžete vrátit bez udání
důvodu během
zákonné 14denní lhůty od data jeho
převzetí.
Platí to samozřejmě i na objednávky s osobním odběrem.
Právo se nevztahuje na objednávky v rámci obchodní či podnikatelské činnosti,
tedy pokud je na faktuře uvedeno vaše IČ.
Lhůta pro odstoupení od smlouvy trvá 14 kalendářních dnů, nikoliv
pracovních,
a začíná běžet následující kalendářní den po převzetí zboží spotřebitelem
(např. převezme-li si zákazník zboží v pátek, doba pro odstoupení se počítá od
soboty včetně).
JAKÉ ZBOŽÍ NELZE VRÁTIT VŮBEC?
Ze zákona spotřebitel nemůže odstoupit zejména od smlouvy:
- o
poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným
souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před
uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na
odstoupení od smlouvy
- o
dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního
trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro
odstoupení od smlouvy
- o
dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti
dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na
vůli podnikatele
- o
dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho
osobu
- o
dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po
dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím
- o
opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost;
to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav
či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů
- o
dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z
hygienických důvodů jej není možné vrátit
- o
dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud
porušil jejich původní obal
- o
dodávce novin, periodik nebo časopisů
- o
ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel
tato plnění poskytuje v určeném termínu
- uzavírané
na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby, nebo
- o
dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán
s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení
od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v
takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy
- Výjimkou
jsou případy, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno
REKLAMAČNÍ ŘÁD
Tento reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb.,
Obč.z.a z.č. 634/1992 Sb., Zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších
předpisů a vztahuje se na spotřební Zboží, u něhož jsou v záruční době
uplatňována práva Kupujícího z odpovědnosti za vady.
Společně se zbožím doporučujeme doložit prodejní doklad, záruční list a co
nejpřesnější popis závady s kontaktními údaji. Uplatní-li kupující právo z
vadného plnění, potvrdí mu prodávající písemně, kdy právo uplatnil, jakož i
provedení opravy a dobu jejího trvání.
Vady zboží:
Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Zejména
prodávající odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel věc převzal, má
věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové
vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával
s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné, se věc hodí k
účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto
druhu obvykle používá, věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku
nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku
nebo předlohy, je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a věc
vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Práva z vady zboží:
Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat i dodání nové
věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se
vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat jen výměnu
součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k
povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má
spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nové věci, nebo
výměnu součásti má spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc
řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V
takovém případě má spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li
spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na
výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu.
Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže
dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v
případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání
nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže. Právo z vadného plnění kupujícímu
nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud
kupující vadu sám způsobil.
Lhůty:
Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního
zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu
šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Záruční doba začíná běžet převzetím Zboží Zákazníkem. Záruční doba pro
Kupujícího spotřebitele činí 24 měsíců, avšak pro Kupujícího, který při
uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci
své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, činí záruční doba pouze 12
měsíců. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo Zboží v záruční
opravě. V případě výměny Zboží nezačíná běžet nová záruční doba.
Lhůta pro vyřízení reklamace:
Reklamace se snažíme vyřídit v co nejkratší době. Maximální lhůta reklamace
spotřebitele je ve 30-ti denní lhůtě. V případě smluv uzavíraných podle
obchodního zákoníku, neplatí uvedená 30 denní lhůta, ale i přesto se snažíme o
co nejrychlejší vyřízení. Náklady spojené se zasláním zboží do servisu a zpět
ze servisu jsou dodavatelem uhrazeny pouze za těchto podmínek:
- reklamace
je uznána jako oprávněná
- jsou
řádně doloženy náklady na dopravu zboží
Proplaceny budou pouze náklady v přiměřené výši vzhledem k reklamovanému
zboží.
Záruku nelze uplatnit zejména za zboží:
- poškozené
živly (voda, oheň, blesk, elektrický výboj
- s
prošlou záruční lhůtou v den doručení zboží k reklamaci
- mechanicky
poškozené (roztržené, prořízlé, propálené, odřené, se znaky pádu, atd.)
- poškozené
nesprávným použitím v rozporu s běžnými zásadami používání
- zboží
poškozené neodborným servisním zásahem